Innowacja pedagogiczna zwiększająca szanse edukacyjne uczniów pt. „Radosna tęcza –arteterapia dla klasy 4a ”
13.06.2019 0:00
Uczniowie zwiększyli swą wiedzę i umiejętności dotyczące emocji oraz radzenia sobie z nimi w trudnych sytuacjach.
Uczniowie zwiększyli swą wiedzę i umiejętności dotyczące emocji oraz radzenia sobie z nimi w trudnych sytuacjach, np. (lek przed ciemnością, nieśmiałość, dziecko perfekcjonistyczne, dokuczanie, dzieci impulsywne, współżycie z rodzeństwem, relaksacja, trudności z wstawaniem do szkoły, problem dzielenia się z innymi, wyśmiewanie się, przeszkadzanie innym, agresja, strach przed szkołą, zapominanie, samotność-szukanie przyjaciół, śmierć ukochanego stworzenia, zazdrość, kłótnie, nuda, pobyt w szpitalu, przeprowadzka rodziców, akceptowanie samego siebie, konflikty, zarozumiałość, asertywność, radzenie sobie ze słabościami, strata przyjaciela , brak koncentracji, wymądrzanie się, kiedy jest ktoś w szpitalu, nuda, koniec przyjaźni, uzależnienie od mediów ). Poprzez bieżące rozwiązywanie trudności w radzeniu sobie z emocjami szybciej i efektywniej nabywają wiedzę i umiejętności określone w podstawie programowej. Monitorowano przebieg realizacji oraz dokumentację wykonywania kolejnych przedsięwzięć. Uzyskano ocenę efektów innowacji poprzez zebranie i analizę informacji o realizacji wszystkich działań od rodziców w czasie ostatniej wywiadówki, dzieci biorących udział w innowacji oraz nauczycieli w czasie zajęć otwartych. Osiągnęłam poprawę jakości życia uczniów poprzez wykorzystanie sztuki w aktywności twórczej w sytuacjach terapeutycznych. Podsumowania dokonano 13.06.2019 w czasie zajęć otwartych, gdzie uczniowie otrzymali nagrody i dyplomy kończące kurs. W zajęciach otwartych udział wzięli chętni rodzice, nauczyciele i dyrektor szkoły. Zebrana ewaluacja od uczniów, rodziców i nauczycieli potwierdza pozytywne wyniki oraz realną pomoc. Ewaluacja pokazuje przydatność innowacji.