Projekty

Projekty

Z dniem 01.06.2025r. Miasto Kalisz rozpoczyna realizację projektu pn. "Promowanie i wdrażanie nowoczesnych metod edukacji w placówkach oświatowych Miasta Kalisza" współfinansowanego ze środków Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski2021-2027. Priorytet 06 - Fundusze europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+), Działanie 06.08 - Edukacja przedszkolna, ogólna oraz kształcenie zawodowe w ramach ZTT.

Projekt jest realizowany w partnerstwie z Miastem Kalisz.

 Projekt zakłada realizację kompleksowego wsparcia na rzecz 16 placówek oświatywych dla których organem prowadzącym jest Miasto Kalisz.

Celem projektu jest wzrost/nabycie nowych kompetencji przez uczennice/uczniów oraz nauczycielki/nauczycieli objętych projektem 16 placówek oświatowych Miasta Kalisza poprzez wdrożenie/realizację w tych placówkach nauczania metodą STEAM. Integralnym elementem projektu jest wyposażenie pracowni szkolnych w sprzęt i urządzenia wykorzystywane w nauczaniu metodą STEAM.

Zadania:

Obszar I projektu to wdrożenie w: Szkołach Podstawowych nr 6, 7, 14, 15, 18, 21, kompleksowych programów rozwojowych obejmujących zajęcia dodatkowe realizowane metodą STEAM w specjalnie przygotowanych/ wyposażonych do tego pracowniach (m.in. w dziedzinie nauk przyrodniczych, technologii, inżynierii, matematyki i sztuki). Uzupełnieniem niniejszego będą: działania społeczno-wychowawcze; więziotwórcze (m.in. zajęcia wspólne dla nauczycieli, uczniów oraz ich rodziców/opiekunów), wycieczki integracyjne, czy podnoszenie kompetencji/wiedzy nauczycieli poprzez przygotowanie ich do realizacji STEAM-owych zajęć. W ramach przygotowania pracowni STEAM w sześciu ww. placówkach oświatowych zakupione zostanie kompleksowe ich wyposażenie, tj. meble, sprzęt komputerowy (m.in. laptopy, tablety, szafy ładujące, monitory interaktywne, skaner 3D) oraz pomoce dydaktyczne (m.in.: gogle VR, gry edukacyjne, drony, klocki do nauki programowania, mikroskopy, sprzęt i zestawy badawcze, sprzęt oraz pomoce do pracowni chemicznych).

OBSZAR II projektu dotyczy rozwoju kompetencji, umiejętności i zainteresowań uczniów poza edukacją formalną. Zaplanowane działania, realizowane w Szkołach Podstawowych nr 3, 9, 10, 12, 13, 17, 22, V Liceum Ogólnokształcącym oraz Technikach nr 2 i 6, obejmą realizację zajęć dodatkowych z wykorzystaniem metody STEAM (m.in. w dziedzinie nauk przyrodniczych, technologii, inżynierii i matematyki) oraz działań integrujących środowiska szkolne (w tym wycieczek integracyjnych).

W projekcie uwzględnione zostało też doradztwo zawodowe - warsztaty dla uczniów/uczennic oraz podnoszenie kompetencji zawodowych nauczycieli-doradców.

 

Rezultaty projektu - po opuszczeniu programu:

90 przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych projektem,

827 uczennic/uczniów placówek objętych projektem,

47 rodziców/opiekunów uczniów biorących udział w projekcie,

 uzyska nowe/rozszerzy posiadane kwalifikacje i kompetencje.

 

Całkowity koszt projektu: 2 535 678,50 PLN

Kwota dofinansowania: 2 028 542,80 PLN

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Nasza szkoła - film promocyjny E-dziennik Inne druki i dokumenty Archiwum Gielda pracy ePUAP BIP Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty OKE Poznań ODN Kalisz
Dzwonki
Godz. 0
6:45
7:45
Godz. 1
8:00
8:45
Godz. 2
8:55
9:40
Godz. 3
9:50
10:35
Godz. 4
10:45
11:30
Godz. 5
11:50
12:35
Godz. 6
12:50
13:35
Godz. 7
13:45
14:30
Godz. 8
14:40
15:25
Godz. 9
15:35
16:20