Samorząd Uczniowski

 

W roku szkolnym 2024\2025 Samorząd Uczniowski będzie realizował działania pod hasłem Kreatywni, bezpieczni i zdrowi, muzycznym krokiem z nowym rokiem.

W każdym miesiącu uczniowie będą mieli kontakt z żywą muzyką poprzez  wyjścia na musicale, koncerty. Przewidziane są również audycje muzyczne na terenie naszej szkoły (od października do czerwca).

Proponujemy, aby wprowadzić Kolorowe piątki – dzień w koszulkach zakupionych w tamtym roku szkolnym.

Rezygnujemy natomiast z comiesięcznych apeli na początku każdego miesiąca, spotkania społeczności szkolnej będą odbywać się zgodnie z aktualnymi potrzebami.

Strój galowy będzie obowiązkowy podczas uroczystych apeli z okazji świąt narodowych, Dnia Nauczyciela, klasowych Wigilii  czy Dnia Patrona.

 

Skład Samorządu Uczniowskiego na rok szkolny 2024/2025

Przewodniczący – Marek Kasperczak 7a

Zastępca – Nikodem Mazurowski 5a

Sekretarz – Lena Mikołajczyk 8a

Członkowie: Maja Żubertowska, Jan Żuberek, Natalia Łajs, Jacek Wieczorek, Lena Błaszczyk, Agata Szyszkiewicz, Mikołaj Kapicki, Filip Gruszka, Adam Trębacz, Hanna Dąbek, Dawid Trojak, Gabriel Szkudlarek, Cyprian Mech

 

Cel główny pracy Samorządu Uczniowskiego:

Uczeń w szkole nie powinien tylko dowiadywać się o życiu społecznym. Ma w nim uczestniczyć i czynnie je kształtować. Zadaniem ucznia jest nauczyć się organizacji zbiorowego działania, zaangażowania i świadomej aktywności społecznej. Plan opracowany jest tak, by uczeń mógł się wykazać w działaniu, a przede wszystkim sprawdzić swoje możliwości i rozwijać umiejętności.

 

Cele pracy Samorządu Uczniowskiego:

1. Reprezentowanie ogółu uczniów.

• Działanie na rzecz społeczności uczniowskiej i obrona jej praw.

• Uczestnictwo uczniów w samodzielnym rozwiązywaniu własnych problemów oraz partnerstwo w stosunkach uczniów z nauczycielami w realizacji celów wychowawczych szkoły.

• Rozwijanie demokratycznych form współżycia, współdziałania uczniów oraz przyjmowania współodpowiedzialności za jednostkę i grupę.

• Kształtowanie umiejętności zespołowego działania, wyrabianie samokontroli, samooceny i zdyscyplinowania uczniów.

• Dbanie o dobre imię i honor szkoły, kultywowanie i wzbogacanie jej tradycji. Planowanie życia i działalności ogółu uczniów.

2. Angażowanie wszystkich uczniów do czynnego udziału w życiu szkoły.

3. Rozwijanie demokratycznych form życia zbiorowego.

4. Włączenie uczniów do pracy w zarządzaniu szkołą.

5. Kształtowanie w uczniach określonych postaw społecznych:

- patriotyzmu

- zaangażowania

- gospodarności

- dobra

- prawdy

- piękna

- dyscypliny i odpowiedzialności.

Zadania wychowawczo – profilaktyczne:

1. Inspirowanie i organizowanie życia kulturalnego i intelektualnego na terenie szkoły,

2. Reprezentowanie postaw i potrzeb środowiska uczniowskiego wobec dyrekcji i grona pedagogicznego,

3. Propagowanie idei samorządności oraz wychowania w demokracji.

 

Samorząd Uczniowski działa w następujących obszarach:

DZIAŁALNOŚĆ STATUTOWA:

• poznawanie i uzupełnianie wiadomości o szkolnych dokumentach, informowanie społeczności szkolnej o działaniach organu poprzez prowadzenie gazetki ściennej, umieszczanie informacji na stronie internetowej szkoły, współpraca z Panią Dyrektor, Gronem Pedagogicznym i Radą Rodziców. Diagnozowanie potrzeb, sporządzanie sprawozdań, organizacja wyborów przedstawicieli organu, popularyzowanie wiedzy o prawach dziecka;

DZIAŁALNOŚĆ KULTURALNO-OŚWIATOWA:

• uatrakcyjnianie uczniom czasu pozalekcyjnego, poprzez organizowanie imprez okolicznościowych, w tym m. in. z okazji Dnia Chłopaka, andrzejek, zabawy karnawałowej, walentynek, koncertów, audycji muzycznych, propagowanie wartości i tradycji kultury polskiej, poprzez organizację apeli okolicznościowych oraz pielęgnowanie ceremoniału i tradycji szkolnej, organizowanie okolicznościowych konkursów plastycznych i przedmiotowych.

 

 

 

 

 

W roku szkolnym 2023/2024 zadania Samorządu Uczniowskiego będą realizowane pod hasłem „Aktywnie, zdrowo i kolorowo w Piętnastce”.

Wychodząc na przeciw naszym potrzebom i oczekiwaniom stworzyliśmy projekt pod nazwą „Moja rodzina i ja”, który zostanie podsumowany 23 maja 2024 roku podczas wspólnego wieczoru pt.  „BO W RODZINIE JEST SIŁA, BO W RODZINIE JEST MOC !!!” , zorganizowanego z okazji Światowego Dnia Rodziny.

Samorząd Uczniowski to ważny organ naszej szkoły, który daje uczniom realną możliwość uczestniczenia w jej życiu i wpływu na jej funkcjonowanie. Działalność Samorządu Uczniowskiego jest lekcją demokracji, samorządności i stanowi jedną z ważniejszych spraw w procesie wychowania w naszej szkole.

Celem projektu jest:

a) promowanie wartości rodziny jako naturalnego środowiska wychowawczego,

b) poznawanie korzeni własnej rodziny i relacji panujących między jej członkami,

c) kształtowanie świadomości przynależności i poczucia bycia członkiem swojej rodziny,

d) wdrażanie do uroczystego przeżywania i świętowania uroczystości rodzinnych,

e) promocja zdrowego stylu życia oraz upowszechnianie i propagowanie aktywności fizycznej wśród uczniów, rodziców, nauczycieli,

f) pobudzanie i rozwijanie zainteresowań uczniów związanych ze zdrowym odżywianiem oraz dbałość o swoje ciało,

g) wzmacnianie współpracy pomiędzy uczniami, rodzicami i nauczycielami,

h) promowanie zdrowego stylu życia we własnym środowisku możliwymi formami i metodami,

i) aktywizowanie do podejmowania działań na rzecz członków rodziny i szkoły,

j) integracja wokół wspólnych działań.

W związku z tym projektem i hasłem roku wspólnie z Radą Rodziców zakupiliśmy dla poszczególnych klas ( sfinansowane przez rodziców i RR) kolorowe koszulki, których kolory zostały losowo przyporządkowane poszczególnym klasom. W każdy poniedziałek (oprócz dni apeli szkolnych) uczniowie będą nosili koszulki, które pozostaną z nimi w kolejnych latach.

Dzięki temu w naszej szkole poniedziałki będą dniem kolorowym, zachęcającym do uśmiechu, życzliwości, a w okresie jesienno – zimowym kolory: czerwieni, zieleni, pomarańczy, niebieskiego, zielonego będą motywowały do aktywności fizycznej i umysłowej. Społeczność uczniowska będzie realizowała  zadania zaproponowane przez poszczególne klasy na dany miesiąc z dziedziny artystycznej, sportowej, polonistycznej, przyrodniczej czy promującej aktywność fizyczną i zdrowy styl życia. Każdy uczeń będzie miał możliwość zaprezentowania swoich zainteresowań, pasji na forum szkoły i zmierzyć się z koleżankami i kolegami z innych klas.

Sprawozdanie z podejmowanych działań będzie opisywane systematycznie na stronie internetowej szkoły.

Uwieńczeniem i zarazem podsumowaniem projektu będzie koncert w miesiącu maju, w którym udział weźmie cała społeczność szkolna wraz z rodzicami.

 

„Wspólne kolędowanie”

Czas Świąt Bożego Narodzenia to wyjątkowy okres w roku przepełniony radością  i miłością. To okazja do wspólnego kolędowania.

W czwartek 21 grudnia 2023 r. uczniowie z klas I-VIII zebrali się w sali gimnastycznej na świątecznym kolędowaniu. Wszyscy z klas I-VIII zaprezentowali kolędę, wylosowaną podczas apelu wychowawczego w dniu 4 grudnia Razem z nami zaśpiewali rodzice, którzy przyjęli nasze zaproszenie. Kolędowanie odbyło się w ramach realizacji projektu SU „Moja rodzina i ja”. Szkoła rozbrzmiała dźwiękami najpiękniejszych kolęd. Występy uczniów z rodzicami zakończyły życzenia pani dyrektor Beaty Knop skierowane do nauczycieli, uczniów i ich rodziców oraz wspólne zaśpiewanie kolędy „Bóg się rodzi”  nazywaną czasem królową polskich kolęd . Pomysłodawczynią „Wspólnego kolędowania” była p. Małgorzata Marcinkowska.

Wyrazy podziękowania kierujemy wszystkim rodzicom, którzy przyjęli zaproszenie na „Wspólne kolędowanie”, które na długo zapadnie w pamięci całej społeczności szkolnej.

 

Apel wychowawczy – podsumowanie wyników zadań w ramach projektu „Moja rodzina i ja”

 

W dniu 4 grudnia odbył się apel wychowawczy dla klas 1-8 na którym ogłoszono wyniki konkursów w ramach projektu Samorządu Uczniowskiego „Moja rodzina i ja”. Pani Agnieszka Waszak wręczyła dyplomy uczniom z klas 4 – 8 za zajęcie miejsc w konkursie, którego była organizatorką pod nazwą „Pamiątka rodzinna”. Pani Krystyna Birska była inicjatorem konkursu plastycznego, w którym uczniowie z klas 1 – 3 wykonywali we współpracy z członkami rodzin „Pomarańczowe stworki – potworki”. Uczniowie biorący udział w konkurencjach zaskoczyli jurorów pomysłowością, kreatywnością. Społeczność uczniowska z klas młodszych twórczo spędziła czas z członkami rodziny podczas wykonywania „Pomarańczowych stworków – potworków. Z wielkim zaciekawieniem uczniowie słuchali wyników konkursu na Miss i mistera życzliwości, który ogłosiła pani Patrycja Wolniaczyk. W głosowaniu brali udział uczniowie z klas 1 – 8.

Wyniki: miss życzliwości w klasach 1 – 3: Alicja Soinska kl. I; mister – Timur Tsoy kl. 3b

miss życzliwości w klasach 4 – 8: Iga Matysiak kl. 7a, mister – Marek Kasperczak kl. 6

Samorząd Uczniowski Gratuluje wszystkim laureatom !

 

 Szkolny konkurs „Pamiątka rodzinna” realizowany w ramach projektu szkolnego „Moja rodzina i ja” rozstrzygnięty! Dziękujemy za wzięcie udziału i gratulujemy wygranych.

 

I miejsce zdobyli ex aequo: Maria Pokojowczyk z klasy 4a za opis skrzyni po pradziadkach i jej zawartości oraz Mateusz Kuświk z klasy 4a za zaprezentowanie 180-letniego talerza z fajansu.

II miejsce Jan Bartoszek, klasa 4a, za opis cukiernicy po prababci i pamiątkowego obrazka świętego z książeczki do modlitwy.

III miejsce Tomasz Pawlak, klasa 4a, za przedstawienie atlasu z poprzedniego wieku, kiedy Polska miała zupełnie inne granice.

Wyróżnienie powędrowało do Wiktorii Dziergwy z klasy 5a za opis orderu babci i Mikołaja Kuświka z klasy 7a za przedstawienie ręcznie robionej starej papierowej ozdoby na choinkę po pradziadku.

 

 

 Wyniki konkursu „Pomarańczowe stworki – potworki”

 

W listopadzie br. w naszej szkole odbył się konkurs dla uczniów klas 1-3, w którym prace dzieci wykonywały we współpracy z członkami rodzin. Inicjatywa  odbyła się w ramach szkolnego projektu „Moja rodzina i ja”.

W konkursie wzięło udział  18 prac.

Wszystkie prace były bardzo ciekawe. Jury nie miało łatwego zadania. Przy  ocenie wzięto pod uwagę głównie trud włożony w wykonanie stworka, pomysłowość i walory estetyczne.

1 miejsce:

Adrianna Busz klasa 1

Michalina Kowalska klasa 2

Alicja Trzepacz klasa 2

2 miejsce:

Jakub Pawlak klasa 1

Wiktoria Suwała klasa 1

Gabriel Tomasiak klasa 1

3 miejsce:

Karolina Andrzejak klasa 3b

Wojciech Gmyrek klasa 1

Cyprian Mech klasa 3b

Wyróżnienia:

Anna Durajczyk klasa 3b

Emilia Szafran klasa 1

Nataniel Tomasiak klasa 3b

W konkursie udział wzięli również:

Miłosz Sadowski kl. 1, Wojciech Gmyrek kl. 1, Helena Dziardziel kl.2, Michał Kasperczak kl.2, Gabriela Sikorska kl. 3a, Helena Namysł kl. 3b.

Zdjęcia nagrodzonych prac zamieszczone są w zakładce "Aktualności"

Gratulujemy pomysłowości wszystkim uczestnikom konkursu!!!

 

 Andrzejkowo, kolorowo i tanecznie

 

Dzień 30 listopada w naszej szkole przebiegał pod hasłem „zaczarowany świat magii i wróżb”.

Samorząd Uczniowski zorganizował zabawy związane z obchodami andrzejek w naszej szkole dla klas 1 - 8. Każdy uczestnik andrzejkowych szaleństw z niecierpliwością przekłuwał papierowe serce, aby odczytać imię swojej sympatii, losował magiczne bileciki z nazwami zawodów przyszłości, szukał swojej szczęśliwej liczby, poznawał znaczenie swojego ulubionego koloru kub znaku z zodiaku. Katalog wróżb był obszerny i bogaty, a każdy pragnął wywróżyć sobie coś wyjątkowego. Zakończeniem szaleństw andrzejkowych były wspólne tańce w rytm belgijki, makareny.

Według dawnych wierzeń, noc świętego Andrzeja miała moc magiczną, pozwalającą zerknąć przez ramię w przyszłość. Dzisiaj Andrzejki to przede wszystkim zabawa. Mało kto wierzy w moc wróżb, które współcześnie przybrały formę dodatku do tanecznych zabaw. Są jednak tacy, dla których andrzejkowe wróżby to przede wszystkim tradycja. Zabawy i wróżby andrzejkowe odbywają się niemal w całej Europie. Jedna z legend głosi, że zapoczątkowały je praktyki stosowane w starożytnej Grecji. Dzień ten przypada na końcu lub na początku roku liturgicznego. Andrzejki są specjalną okazją do zorganizowania ostatnich hucznych zabaw przed rozpoczynającym się adwentem.

Warto wspomnieć, że z andrzejkami wiążą się nie tylko wróżby, ale również ludowe przysłowia. Jedno z nich szczególnie pasowało do panującej tego dnia pogody za oknem: „Gdy święty Andrzej ze śniegiem bieży, sto dni śnieg na polu leży”. Czy przepowiednia się sprawdzi? Zobaczymy…

 Zdjęcia z tego dnia zamieszczone są w zakładce "Aktualności".

 

Ogólnie zadaniem Samorządu Szkolnego jest:

·  Reprezentowanie całej społeczności uczniowskiej szkoły.

·  Przygotowanie i prowadzenie na bieżąco tablicy informacyjnej Samorządu Uczniowskiego.

·  Pobudzanie i organizowanie różnych form aktywności uczniów w porozumieniu z Radą Pedagogiczną i Dyrekcją Szkoły.

·  Tworzenie warunków samorządności, partnerstwa, demokratycznych form współżycia i współodpowiedzialności za funkcjonowanie szkoły.

·  Praca na rzecz innych i pomoc potrzebującym.

·  Organizowanie konkursów oraz różnorodnych akcji na terenie szkoły.

·  Organizacja dyskotek i zabaw szkolnych.

·  Przygotowanie pocztu sztandarowego, który reprezentuje społeczność uczniowską na uroczystościach szkolnych i państwowych.

·  Dbanie o porządek w budynku szkoły i wokół niej.

Swą coroczną działalność rozpoczynamy od przeprowadzenia demokratycznych wyborów władz samorządowych. Kandydatami są przedstawiciele z każdej klasy od IV do VIII. Wybory odbywają się w czerwcu każdego roku, kiedy to uczniowie głosują na przedstawicieli oraz opiekunów.

Po wyborach samorządu przedstawiciele społeczności uczniowskiej współuczestniczą w tworzeniu planu rocznego, podają swoje propozycje zadań, uroczystości, akcji i działań.

Plan pracy samorządu jest oparty o główne założenia Rocznego Planu Pracy Szkoły, a jej zadania są ściśle związane z priorytetem na dany rok szkolny.

Opiekunem Samorządu Uczniowskiego działającego w Szkole Podstawowej nr 15 im Szarych Szeregów w Kaliszu została p. Joanna Kasperczak i p. Honorata Skrzybalska.

W skład Samorządu Uczniowskiego weszli:

Przewodnicząca: Maja Żubertowska klasa 7a

Zastępca: Tomasz Pawlak klasa 4a

Sekretarz: Marek Kasperczak klasa 6a

Sprawy Organizacyjne: 

Julia Jamroziak, Julia Plewińska, Gabriela Zawadzka

Sekcja edukacyjna ( przeprowadzają zajęcia dla klas młodszych o bezpieczeństwie przed feriami i wakacjami) : 

Lena Duchatkiewicz, Amelia Ciechanowska, Iga Matysiak, Lena Mikołajczyk

Sekcja dekoracyjna (gazetka, dekoracje korytarzy):

Lena Balcerzak, Zuzanna Kołodziejczyk, Julia Ambrożak, Wiktoria Dziergwa

Sekcja porządkowa ( pomoc przy organizacji akademii): 

Karol Kaźmierczak, Filip Gruszka, Krzysztof Biernat

Sprawy organizacyjne: 

CELE:

· Bezpieczne i odpowiedzialne korzystanie z zasobów dostępnych w sieci,

· Realizacja zadań związanych z profilaktyką uzależnień,

· Stworzenie uczniom warunków do aktywności społecznej, kulturalnej,

· Tworzenie przyjaznej atmosfery w szkole,

· Wyzwolenie zdolności organizacyjnych, kierowniczych,

· Poznanie własnego regionu i kultywowanie pamięci o świętach narodowych, szkolnych.

ZADANIA:

· Włączenie w działalność SU całej społeczności uczniowskiej;

· Dbanie o przyjazną, bezpieczną i zdrową atmosferę w szkole;

· Organizowanie imprez kulturalnych, prozdrowotnych i rozrywkowych;

· Przygotowanie akademii szkolnych, apeli wychowawczych, uroczystości;

· Koordynowanie pracami związanymi z wypełnianiem zadań przyjętych przez poszczególne klasy.

 Poczet sztandarowy Szkoły Podstawowej nr 15 im Szarych Szeregów w Kaliszu

Sztandarem opiekuje się poczet sztandarowy (3 osoby) wybrane spośród zaproponowanych przez radę pedagogiczną uczniów. Obok zasadniczego składu wybrany został skład „rezerwowy”. Sztandar uczestniczy w najważniejszych uroczystościach szkolnych, poza szkołą na zaproszenie innych szkół i instytucji oraz w uroczystościach państwowych i regionalnych.

Skład pocztu sztandarowego na rok szkolny 2023/2024

Chorąży:

Alan Przybyła

Kuświk Mikołaj

Skiba Szymon

Asysta I:

Patrycja Kobza,

Gabriela Sikora

Asysta II:

Lena Mikołajczyk

Iga Matysiak

Nasza szkoła - film promocyjny E-dziennik Inne druki i dokumenty Archiwum Gielda pracy ePUAP BIP Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty OKE Poznań ODN Kalisz
Dzwonki
Godz. 0
6:45
7:45
Godz. 1
8:00
8:45
Godz. 2
8:55
9:40
Godz. 3
9:50
10:35
Godz. 4
10:45
11:30
Godz. 5
11:50
12:35
Godz. 6
12:50
13:35
Godz. 7
13:45
14:30
Godz. 8
14:40
15:25
Godz. 9
15:35
16:20