Jeszcze nigdy nauka nie była taka łatwa! - wycieczka klasy 4a, 4b do Łodzi.

14.05.2019 0:00

14 maja dniu 2019 r. uczniowie klas czwartych wraz z p. Aleksandrą Szewczyk Woźniak, p. Urszulą Goździńska, p. Ewą Kwaśniewską oraz p. Ewą Wiśniewską wyjechali na wycieczkę do Łodzi.

Pierwszym punktem wycieczki było Planetarium w Centrum Zajęć Pozaszkolnych w Łodzi. Spotkanie było przygotowane w ramach cyklu zajęć „Człowiek i Wszechświat”, gdzie na bezchmurnym niebie  oglądaliśmy olbrzymią ilość otwartych i zamkniętych gromad gwiazd, różnego typu mgławice, odległe galaktyki, gwiazdy podwójne i zaćmieniowe, asteroidy, planety i komety. Dodatkowo uczestniczyliśmy w pokazie pogłębiającym wiedzę z fizyki. Obserwowaliśmy doświadczenia z polem elektomagnetycznym – od prostych elektromagnesów do zjawiska indukcji prądów w przewodnikach o ciekawych przekrojach, eksperymentowaliśmy z ciśnieniem – podciśnieniem. Zaprezentowano nam doświadczenia wykorzystujące różne właściwości cieczy i gazów – magiczny nurek, zapełnianie butelki wodą, zagadnienia związane z prawem Bernoulliego – jak unoszą się samoloty, lewitująca kula, przyciągający wydmuch powietrza.

Kolejnym puntem była wizyta w Experymentarium w łódzkiej Manufakturze. Przeszliśmy przez kosmiczny tunel, który sprawił, że na kilkanaście sekund doświadczyliśmy uniesienia nad ziemią. Następnie przewodnik oprowadził nas po interaktywnej wystawie, w pasjonujący i zabawny sposób objaśnił nam często skomplikowane zagadnienia z różnych dziedzin nauki (magnetyzmu, elektryczności, dynamiki, optyki, mechaniki, akustyki i dźwięku, logiki, biologii czy chemii). Nauka okazała się nie taka trudna, mieliśmy możliwości wypróbowania działania np. praw fizyki na specjalnych przyrządach oraz stanowiskach interaktywnych (m.in. Nurek Kartezjusza, Młynek Crooksa, Człowiek bateria, Słup zagrożenia, Lewitująca piłka czy Głowa na tacy).

Na zakończenie wzięliśmy udział w warsztatach pt. „Tajniki elektroniki” – w ramach cyklu „Bliżej fizyki i chemii”. Na zajęciach poświęconych elektronice i elektryczności zamieniliśmy się w małych inżynierów. Poznaliśmy źródła energii – odnawialne oraz nieodnawialne, dowiedzieliśmy się jak to się dzieje, że prąd może płynąć i jakie materiały mu to umożliwiają.  Podczas warsztatów mieliśmy także okazję, w ciekawy sposób, poznać i wypróbować różne właściwości tlenu i dwutlenku węgla. Nauczyliśmy się jak otrzymywać oba gazy w warunkach laboratoryjnych oraz poznaliśmy obieg tlenu w przyrodzie.

Pełni emocji i niesamowitych wrażeń wróciliśmy do domu.

Nasza szkoła - film promocyjny E-dziennik Inne druki i dokumenty Archiwum Gielda pracy ePUAP BIP Ministerstwo Edukacji Narodowej Kuratorium Oświaty OKE Poznań ODN Kalisz