Innowacja- „Matematyka wokół nas”
22.06.2021 7:10
Uczniowie klasy piątej zakończyli innowację pedagogiczną: „ Matematyka wokół Nas”; rozpoczęli ją w roku szklonym 2019/2020, natomiast dokończyli w roku szkolnym 2020/2021.
Uczniowie podczas zajęć szacowali pomiary, obliczali koszt zakupów, czytali z planu, planowali wycieczkę. Podczas zajęć zrealizowali temat- symetrie wokół nas. Oglądali filmy, a także prezentacje dotyczące symetrii w życiu codziennym. Każdy uczeń klasy wykonał plakat lub prezentację dotyczące symetrii w życiu codziennym (wokół nas, przyrodzie, architekturze). Uczniowie samodzielnie wykonywali zdjęcia przedmiotów a następnie zaznaczali na nich osie symetrii.
Wykonywali obliczenia praktyczne dotyczące opłat i rachunków. Uczniowie podczas zajęć korzystali z tablicy interaktywnej, portali edukacyjnych. Oglądali między innymi: film edukacyjny "Matematyka na faktach”, "Bochenek chleba” oraz rozwiązywali zadania dotyczące zastosowania matematyki w codziennych sytuacjach.
Podczas zajęć byli niejednokrotnie zdziwieni, że jak np. w filmie o bochenku chleba może pojawić się matematyka. Następnie sami zauważali jej obecność i wskazywali przykłady.
W ramach innowacji uczniowie zrealizowali lekcję: matematyka kuchni, podczas której ważyli rożnego rodzaju składniki, przeliczali jednostki. Byli także w sklepie gdzie mogli zauważyć, że w sytuacjach życia codziennego spotykamy matematykę.
Dzięki innowacji uczniowie:
- Dostrzegają przydatność wiedzy matematycznej w codziennym życiu.
- Uczniowie zauważają matematykę w sytuacjach, których wcześniej nie dostrzegali.
Zajęcia dla uczniów okazały się bardziej atrakcyjne. Uczniowie chętnie oglądali filmy, wykonywali powierzone zadnia. Uczniowie dostrzegli, że matematyka jest bardzo potrzebna i ma zastosowanie w rozwiązywaniu wielu problemów